Valmennukset

Timo ja Tuuli vauhdissa
Kuva: Heikki Pasila
Eeva ja Synnöve Eloleirillä
Kuva: Anna Tervahartiala

 

Päivitetty 16.6.2017

KESÄN 2017 OHJELMASTA

 

PT-TANSSIHARJOITTELU

 

Touko- ja elokuussa 2017 sinulla on mahdollisuus käydä pyörätuolitanssiharjoituksissa tiistaisin ja torstaisin Porvoossa. Kesän harjoitusaikataulun löydät täältä

 

PT-TANSSIN ELOLEIRI 2017

 

Pyörätuolitanssin Eloleiri järjestetään lauantaina-sunnuntaina 19.-20.8.2017 Helsingin Messukeskuksessa Tanssi Vieköön–festivaalin yhteydessä. Tanssinopettajina leirillä ovat Mikko Ahti, Markku "Keppi" Keränen sekä Michael Webel Saksasta.
Michael antaa yksityistunteja maanantaina 21.8.

Lisätietoja tanssileiristä löydät täältä
Lisätietoja festivaalista löydät täältä

 

PT-TANSSINOPETUS HELSINGISSÄ

 

Syksyn pyörätuolitanssinopetus alkaa TORSTAINA 7.9.2017 kello 17-20 Katajanokan liikuntahallilla, os. Merikasarminkatu 1, Helsinki. Lisätietoja tanssiryhmistä on tulossa kesän aikana.

HUOM. Opetuspäivä on muuttunut perjantaista torstaiksi!
 

YLEISTÄ ASIAA

Seuran pyörätuolitanssinopetus on suunnattu KAIKILLE:
              
a) Käveleville henkilöille (pystytanssijat) sekä
               b) pyörätuolinkäyttäjille (manuaalit & sähkäriläiset).

Et tarvitse omaa paria osallistuaksesi tanssinopetukseen.
Voit myös ottaa mm. perheenjäsenesi, ystäväsi, mielitiettysi ja avustajasi mukaan. Osallistuessaan tanssinopetukseen tulee heidän myös maksaa kausi-, kerta- tai leirimaksu.

Tarkistathan, että laajennettu koti- tai vapaa-ajanvakuutuksesi kattaa pyörätuolitanssiharrastuksen.
UP ry:n jäsenenä voit hankkia edullisen harrastajan Sporttiturva-vakuutuksen (10 € / kalenterivuosi) tai kilpailulisenssin (20 € alle 18-v. tai 40 € yli 18-v. tai 20 € alle 12-v. / kalenterivuosi). Lisätietoja saat Birgitalta.

♦ Seuran säännölliset pt-tanssiryhmät on suunnattu seuran jäsenille.
 

MAKSUASIAA

♦ Jäsen-, kausi- ja kurssimaksusta lähetämme laskun kotiin.
♦ Kertamaksut maksetaan käteisellä tunnin yhteydessä. Käteismaksun laskutuslisä on 5 € / lasku.
♦ Kausimaksut ovat ryhmäkohtaiset. Et voi kompensoida väliin jääneitä (tanssi)tunteja käymällä toisissa ryhmissä.
♦ Jos maksat kausimaksun vain yhdestä ryhmästä, niin toiseen ryhmään osallistuminen maksaa normaalin kerta-, kurssi- tai kausimaksun verran.
♦ Kerta-, kausi- ja kurssimaksut voit maksaa myös Smartum-liikunta- ja -kulttuuriseteleillä.
 

ILMOITTAUTUMISEN SITOVUUDESTA

Muistathan, että ilmoittautumisesi on sitova. Se tarkoittaa sitä, että voimme palauttaa kerta-, kausi-, kurssi- tai leirimaksun vain lääkärintodistusta vastaan.
Olet siis velvollinen maksamaan saamasi laskun, mikäli et ole peruuttanut osallistumistasi kirjallisesti seitsemän (7) vuorokautta ennen tapahtuman alkua.
• No show–tapauksissakin seura joutuu maksamaan ohjaajien ja luennoitsijoiden palkkiot, salivuokrat, ruokailut sekä kaikki muut kyseiseen tilaisuuteen liittyvät kulut.

 

VAATETUKSESTA YMS.

♦ Laita päällesi joustavat, hengittävät vaatteet, joissa on mukava liikkua.
♦ Ota tunneille mukaasi vettä, sillä liikkuessa tulee hiki ja jano. Tarvittaessa varaa mukaasi myös jotakin kevyttä välipalaa: hedelmiä, voileipiä tms.

 

PYSTYTANSSIJOIDEN KENGISTÄ

Naisille jalkaan sisäkengät, avokkaat tai tanssikengät, joissa on vähintään 2 cm:n korko.
Miehille nahka- tai kumipohjaiset sisä-, puku- tai tanssikengät.

 

PYÖRÄTUOLINKÄYTTÄJÄT HUOMIO!

Tulethan paikalle 10–15 minuuttia etuajassa, jotta pyörätuolisi renkaat saadaan puhdistettua kivettömiksi ja kuiviksi etenkin, jos keli sateinen tai luminen, jotta salin puulattia pysyy kunnossa!

Jos sinulla on kurssilla käytössäsi pyörätuoli, jossa on ilmarenkaat, tarkistathan etukäteen, että laakerit ja renkaiden ilmanpaineet ovat kunnossa.

 

TERVETULOA MUKAAN!  =)

 

Meille käyvät maksuksi myös SMARTUM-liikunta- ja kulttuurisetelit

 

URBAN SPORT:
TOTUUS SISÄLIIKUNNASTA

Mitä sisäurheilulajeista ajatellaan, mutta ei kehdata sanoa? 5800 Indoor-kyselyyn City.fi-verkkopalvelussa vastannutta kertoo. Vastaajista naisia oli 72 % ja miehiä 28 %. Alle 35- vuotiaita oli 36 %.
Kolme maailmanmestaruutta voittanut Fitness-kilpailija Else Lautala kommentoi tutkimusta.


Asteikko:
1 = helppoa, 5 = vaikeaa

HELPOIMMAT LAJIT
1. Zumba                  2,82
2. Keilailu                 2,84
3. Spinning               2,85

VAIKEIMMAT LAJIT

1. Kehonrakennus    4,31
2. Karate                  4,19
3. Judo                     4,16

LAJIT, JOIDEN HARRAS-
TAJILLA PARHAAT VARTALOT

1. Aerobic                55 %
2. Uiminen                52 %
3. Tanssi                 45 %

Toim.huom.
Naisten ja miesten välillä ei ollut merkittäviä eroja. Miehet lienevät ajatelleet kysymyksissä naisia ja itseään.

MUODIKKAIMMAT LAJIT

1. Zumba                  81 %
2. Tanssi                 39 %
3. Spinning               31 %

ENITEN ÄLYÄ, JOS HARRASTAA...

1. Tanssi                 32 %
2. Uiminen                31 %
3. Tennis                  30 %

NAISELLISUUS/
MIEHEKKYYS

1 = miehekästä - 5 = naisellista

Painonnosto            1,61
Kehonrakennus       1,64
Nyrkkeily                 1,72
Ultimate fighting       1,80
Karate                     2,13
Koripallo                  2,41
Futsal                      2,43
Salibandy                2,54
Käsipallo                 2,60
Tennis                     3,00
Spinning                  3,81
Tanssi                    3,90
Voimistelu               4,00
Zumba                    4,44

Else Lautala: Stereotypiat näkyvät tässä, mutta ei ole olemassa miesten tai naisten lajeja. Miehet voisivat kokeilla rohkeammin aerobista liikuntaa, naiset taas punttisalitreeniä pelkäämättä, että siitä saisi heti muskelit.

NÄILLÄ TUNNEILLA POKAAT PARHAITEN!

► Naiset miehen

1. Tanssi                 79 %
2. Zumba                 40 %
3. Aerobic                33 %

► Miehet naiset

1. Tanssi                 83 %
2. Zumba                 38 %
3. Aerobic                33 %

PERIMMÄINEN SYY URHEILUUN

1. Fyysinen hyvinvointi  59 %
2. Henkinen hyvinvointi  21 %
3. Ulkonäkö                   12 %

Else Lautala: Olisin veikannut ykkösenä sosiaalisuutta.

PARHAAN NÄKÖISET VARUSTEET

1. Tanssi                 25 %
2. Aerobic                10 %
3. Tennis                    8 %
 

Teksti:
Antti Pikkanen
City-lehti, Urban Sports 3/2011